نقش فدراسیون در صعود تیم ملی پررنگ است، یزدانی باید بازی می کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، رحمان رضایی در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به صعود تیم ملی به جام جهانی و رکوردهای خوبی که در این راستا از تیم ملی به جا مانده است، گفت: صعود به جام جهانی حداقل انتظاری است که از فوتبال ایران می رود، اما باید به خاطر داشته باشیم که این صعود در چه شرایطی رقم خورد و چه افرادی در ثبت این صعود خیلی خوب نقش داشتند.

نقش فدراسیون در صعود تیم ملی پررنگ است، یزدانی باید بازی می کرد

کارشناس فوتبال توضیح داد: تیم ملی در زمان فدراسیون سابق و سرمربیگری ویلموتس عملاً از گروه مقدماتی حذف شد و تیم تازه یک تیم حذف شده را با ریسک بالا تحویل گرفت. اما عملکرد خوب تیمی باعث شد تا تیمی که عملاً حذف شده بود با ثبت یک رکورد تاریخی با اقتدار به جام جهانی صعود کند. شاید امروز صعود به جام جهانی سقف آرزوی فوتبال ایران نیست و انتظار به مقدار ای بالا رفته که تیم ملی باید از گروه خود در جام جهانی صعود کند، اما همین راهیابی به جام جهانی در شرایط عجیبی رقم خورد و تیم ملی ما کاملاً بالا و پایین را در این دوره از رقابتهای انتخابی داشت.

وی اضافه نمود: در شرایط طبیعی صعود به جام جهانی برای فوتبال ایران آن هم در سالی که قاره آسیا حداقل 5 نماینده در جام جهانی دارد اتفاق خاص و عجیبی نیست، اما وقتی می بینیم که تیم حذف شده با این آمار صعود کرد باید ارزش این صعود را دانست و با صداقت گفت نقش فدراسیون در این صعود بسیار پررنگ است.

مدافع پیشین تیم ملی با اشاره به بعضی نقدها از اسکوچیچ بابت بازی ندادن به سیاوش یزدانی مقابل امارات گفت: شاید اسکوچیچ امروز بگوید من این بازی را بردم و از ترکیبم حمایت می کنم و این موضوع قابل دفاع هم باشد. اما در این مورد خاص من هم از اسکوچیچ انتقاد می کنم چون معتقدم با اصل احترام به نیمکت خودش و بازیکنانش، باید در این بازی از سیاوش یزدانی استفاده می کرد.

رضایی گفت: یزدانی برترین دوران فوتبالش را سپری می نماید و حداقل در بین مدافعان شاغل در لیگ برتر برترین عملکرد را دارد. پس در روزی که یکی از مدافعان ثابت محروم می گردد باید از یزدانی استفاده گردد تا فوتبال روی منطق خودش پیش برود. خدا را شکر که تیم ملی پیروز شد و گل هم نخورد، اما اگر غیر از این بود چنان هجمه ای به اسکوچیچ وارد می شد که می توانست او را بعد از 13 پیروزی وارد حاشیه کند.

ملی پوش پیشین فوتبال تاکید نمود: امروز باید تیم ملی را با برنامه ریزی دقیق آماده حضوری پر قدرت در جام جهانی قطر کرد و هدف گذاری فدراسیون هم قطعاً همین است ولی این اتفاق به سادگی میسر نمی گردد. متاسفانه تعداد فیفادیها کم است و با توجه به بعد مسافت و اختلاف ساعت محل اقامت ملی پوشان با محل تمرینات، کارایی ملی پوشان در روزهای کمی که در اختیار سرمربی هستند کاهش می یابد. در سالی که منتهی به جام جهانی است در وهله اول خود فیفا و AFC باید یک برنامه ریزی اساسی داشته باشند تا با تخصیص فرصت بیشتر به تیم های ملی باعث ارتقای سطح کیفی و فنی تیم های حاضر در جام جهانی شده تا پیامد آن ارتقای سطح کیفی خود جام جهانی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نقش فدراسیون در صعود تیم ملی پررنگ است، یزدانی باید بازی می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فدراسیون در صعود تیم ملی پررنگ است، یزدانی باید بازی می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید