سونی پتنت اسکنر سه بعدی برای انتقال اشیای واقعی به دنیای VR را ثبت کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، دنیای واقعیت مجازی/ ترکیبی بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری را وادار نموده تا تجهیزات لازم برای تجربه هر چه بهتر کاربران را بسازند و در اختیار آن ها قرار دهند. سونی یکی از آن شرکت هاست که این روز ها خبراهای زیادی درباره تجهیزات واقعیت مجازی آن شنیده می گردد. آخرین اطلاعات حاکی از آن است که این شرکت پتنتی را از یک اسکنر سه بعدی به ثبت رسانده که با اسکن کردن اشیاء از دنیای واقعی، آن ها را به دنیای VR منتقل می نماید. این پتنت سونی برای اسکنر سه بعدی که می تواند اشیاء دنیای واقعی را در واقعیت مجازی قرار دهد چیز جدیدی نیست و در واقع اولین بار در تاریخ 23 ژوئن 2021 (1 تیر) به ثبت رسیده است.

سونی پتنت اسکنر سه بعدی برای انتقال اشیای واقعی به دنیای VR را ثبت کرد

اما از آنجایی که اداره ثبت اختراع، از سونی خواسته که اسناد را با جزئیات بیشتری ارائه دهد، این شرکت هم این کار را انجام داده است و ما معتقدیم که غول فناوری برای رسیدن به موفقیت در این حوزه از تکنولوژی کوشش بسیاری می نماید. نسخه نو این پتنت سونی که به اداره ثبت هم ارسال شده، اطلاعات خوبی از این اسکنر سه بعدی به ما می دهد. طبق اطلاعات این پتنت، اسکنر سه بعدی ممکن است برای قرار دادن اشیاء واقعی در دنیای مجازی استفاده گردد، یا می توان از آن برای ترکیب بهتر محیط واقعی با دنیای مجازی استفاده کرد.

برای انتقال اشیاء واقعی به دنیای VR، ضروری است تا این اسکنرها اشیاء را به طور کامل و 360 درجه اسکن نمایند. این ها به دلخواه کاربر صورت می گیرد؛ یعنی کاربر می تواند هر وسیله ای که می خواهد اسکن نموده و بدین ترتیب آن را وارد فضای واقعیت مجازی کند. فکر کردن به این موضوع بسیار جالب و مجذوب کننده است و احتمالا نظر مثبت بسیاری از کاربران را به همراه خواهد داشت، اما به نظر می رسد فراوری چنین دستگاهی مسائل خاص خود را داشته باشد.

البته شایان ذکر است که همه پتنت های ثبت شده فقط ایده های مفهومی هستند و لزوما قرار نیست که همه آن ها به یک محصول واقعی تبدیل و روانه بازار شوند. باید اشاره نمود که شرکت سونی بخش های استفاده شده این اسکنر را در توضیحات خود ذکر ننموده، اگر چه حدس زده می گردد که این فناوری هم در بازی های ویدیویی و هم خارج از حوزه بازی ها استفاده خواهد شد.

پیش تر سونی در نمایشگاه CES 2022، از هدست پلی استیشن VR2 رونمایی کرد به وسیله یک پورت USB-C به پلی استیشن 5 متصل می گردد و از کنترلرهای نوی با نام VR2 سنس بهره می برد. طبق گفته های سونی، این سنسورهای نو به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در لحظه، حرکات مختلف چشم را تشخیص دهند و تجربه ای نزدیک به واقعیت را در اختیار کاربر قرار دهند. با داغ شدن بحث تجهیزات دنیای واقعیت مجازی و ترکیبی، شرکت های سازنده در کوشش اند تا با ساخت محصولات نو بتوانند برترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهند. باید دید در آینده چه اخباری از محصولات واقعیت افزوده سونی و سایر شرکت های فناوری به گوش می رسد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی پتنت اسکنر سه بعدی برای انتقال اشیای واقعی به دنیای VR را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی پتنت اسکنر سه بعدی برای انتقال اشیای واقعی به دنیای VR را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید