درباره کاهش قند خون چه می دانید؟ [راه حل

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، اگر دیابت دارید و می خواهید افسار اسب چموش قند خونتان را در دست بگیرید و کاهش قند خون را تجربه کنید، باید به سبک زندگی خود اهمیت بیشتری بدهید. احتمالا خودتان بیشتر از هر کس دیگری می دانید که افزایش سطح قند خون چقدر می تواند روی کیفیت زندگی شما اثرگذار باشد. از سلامت قلب تا سلامت بینایی، همگی می توانند تحت تاثیر این مسئله قرار گیرند.

درباره کاهش قند خون چه می دانید؟ [راه حل

اگر هم هنوز به دیابت مبتلا نشده اید، لازم نیست حتما صبر کنید تا به این بیماری گرفتار شوید و بعد کاسه چه کنم چه کنم در دست بگیرید! پیشگیری بهتر از درمان است. این ضرب المثل را اصلا دست کم نگیرید! بنابراین از همین امروز که متوجه افزایش قند خون خود شد ه اید، برای پیشگیری از ابتلا به دیابت اقدامات لازم را انجام دهید.

خبر خوب این است که ما در ادامه، بخشی از این اقدامات را به شما معرفی می کنیم تا با انجام دادن آن ها بتوانید به کاهش قند خون یاری کنید. بعلاوه با بخشی از تغذیه قند خون بالا آشنا خواهید شد.

کاهش قند خون یا جلوگیری از افزایش قند خون؟ مسئله این است!

قند خون بالا زمانی اتفاق خواهد افتاد که بدن شما به میزان کافی انسولین فراوری نمی نماید یا این که از این هورمون به طور موثری بهره نمی برد. درواقع بدن شما با انسولین سرِ لج میفتد! قند خون بالا یا هیپرگلیسمی با دیابت ارتباط دارد. اگر این ماراتن بین بدن شما و انسولین راه افتاده است و شما می خواهید به کاهش قند خون خود یاری کنید، باید چند کار انجام دهید.

راه چاره هایی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم می توانید هم برای جلوگیری از افزایش قند خون به عنوان یک راه پیشگیری استفاده کنید و هم در زمانی که دیگر کار از کار گذشته است و به کاهش قند خون احتیاج دارید.

کربوهیدرات را زیر نظر داشته باشید

زمانی که کربوهیدرات زیادی مصرف می کنید یا بدنتان با انسولین مشکل دارد، سطح گلوکز خون می تواند افزایش پیدا کند. بنابراین برای کاهش قند خون باید حواستان به مصرف کربوهیدرات باشد. رژیم کم کربوهیدرات می تواند به جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش وزن یاری کند.

کربوهیدرات های تصفیه شده، دوست داشتنی اما مضر

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده شامل مواردی مثل نان سفید، برنج سفید، ماکارونی، کیک ها و… می گردد. کربوهیدرات های تصفیه شده تقریبا از تمام مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بی بهره اند و تقریبا هیچ ارزش غذایی ندارند. انگار هرچیزی که خوشمزه تر باشد، مضرتر است!

به هرحال این مواد می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهند. به همین علت اگر می خواهید به کاهش قند خون خود یاری کنید، همین الان این مواد را از فهرست خرید خود خط بزنید.

لطفا اضافه وزن نداشته باشید

سخت است؛ می دانیم! اما برای کاهش قند خون ضروری است که وزن خود را کنترل کنید. اضافه وزن یا چاقی می تواند استفاده از انسولین و کنترل سطح قند خون را برای بدن دشوارتر کند و همین مسئله می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

ورزش! ورزش! ورزش!

ورزش با جذب قند از سلول های ماهیچه ای به کاهش قند خون یاری می نماید. از آن جایی که ورزش باعث کاهش وزن می گردد، می تواند برای شما با یک تیر دو نشان بزند. ورزش، حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و باعث تحریک سلول ها برای حذف قند از خون می گردد؛ به این ترتیب به کم کردن قند خون یاری می نماید.

آب بنوشید

آبمیوه مفید است. اما برای شما که به کاهش قند خون خود فکر می کنید، گزینه مناسبی نخواهد بود. سعی کنید آب بیشتری بنوشید و به نوشابه هم چشم غره بروید! ننوشیدن آب کافی می تواند منجر به افزایش قند خون گردد.

سبک زندگی سالمی داشته باشید

خواب بی کیفیت، استرس و مصرف زیاد الکل، روی قند خون اثرات منفی دارند. از آن جایی که تمرینات یوگا می تواند به کاهش استرس یاری کند ، می توانید از آن برای یاری به کاهش قند خون خود استفاده کنید. درمورد خواب هم، چه کم باشد و چه زیاد، در هر دو صورت می تواند برای کاهش قند خون یک مانع به حساب بیاید. الکل هم که احتیاجی به شرح ندارد!

وعده های غذایی حجیم نخورید

از خوردن وعده های بزرگ در یک نوبت پرهیز کنید. ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که از صبح تا شب هیچ غذایی نخورند اما در زمان شام با خوردن یک وعده بزرگ جبران نمایند. شما درواقع با این کار دارید از خودتان انتقام می گیرید! اگر در پی راهی برای کاهش قند خون هستید، این سبک از زندگی را ببوسید و کنار بگذارید. برای یاری به کاهش قند بهتر است غذای خود را در وعده های کوچک در طول روز پخش کنید.

صبحانه را در آغوش بکشید!

چرا از خوردن صبحانه فراری هستید؟ این وعده مهم ترین وعده شما در طول روز است؛ مخصوصا اگر دیابت دارید. بنابراین اگر به فکر کاهش قند خون هستید، برای صبحانه وقت بیشتری بگذارید. صبحانه هایی که پروتئین بالا دارند از صبحانه هایی که کربوهیدرات بالا دارند، بهتر هستند.

غذای مناسب قند خون: بخورید تا به کاهش قند خون یاری کنید

همه ما هر مسئله ای که داشته باشیم، اولین راهی که برای درمان آن به ذهنمان خطور می نماید این است که چه بخوریم تا درمان شویم؟ قابل درک است! به هرحال خوردن یکی از راحت ترین کارهای جهان و یکی از لذت بخش ترین آن هاست. در ادامه چند غذای مناسب قند خون به شما معرفی می کنیم و به شما خواهیم گفت که برای یاری به کاهش قند خون چه چیزهایی می توانید بخورید.

فیبر بیشتری بخورید

اگرچه بدن نمی تواند این ماده را هضم کند، اما این طور هم نیست که فیبر بدون هیچ تاثیری راه خودش را کج کند و بی اعتنا به همه چیز از بدن خارج گردد! این ماده می تواند سرعت جذب کربوهیدرات ها و آزادشدن قند در خون را کم کند. بعلاوه می تواند اشتها و مصرف غذا را کاهش دهد و به این ترتیب نقش خود را در کاهش قند خون ایفا نماید.

سبزیجات خام یا پخته، غذای مناسب قند خون

سبزیجات خوشمزه و کم کربوهیدرات مانند قارچ، پیاز، بادمجان، گوجه فرنگی، کلم بروکسل و کدوسبز را در رژیم خود به عنوان غذای مناسب قند خون جای دهید. شما می توانید این سبزیجات را با چاشنی های مختلف و سس های کم چرب مزه دار کنید. اگر همچنان نمی توانید با خوردن این سبزیجات کنار بیایید، باید بپذیرید که کنترل و کاهش قند خون قرار نیست مثل خوردن راحت الحلقوم ساده باشد!

متاسفانه نمی توانیم فهرست غذای مناسب قند خون را با شیرینی و شکلات ادامه دهیم؛ بلکه می خواهیم کلم پیچ، اسفناج و چغندر را برای تغذیه قند خون بالا و یاری به کاهش قند خون معرفی کنیم. کلم بروکلی هم یکی از سبزیجات کاهنده قند خون محسوب می گردد.

جالب است بدانید که در کشوری مثل مکزیک، همچون ایران از کدوتنبل به عنوان یکی از راه های خانگی برای کاهش قند خون استفاده می گردد. دانه های کدوتنبل هم می توانند در کاهش قند موثر باشند.

اگر از بامیه متنفر هستید، بهتر است برای یاری به کاهش قند خون خود کدورت های قبلی را فراموش کنید و طرح دوستی با او بریزید؛ چراکه بامیه جزو یکی از سبزیجات کاهنده قند خون محسوب می گردد که حتی در کشور ترکیه به عنوان یک درمان طبیعی برای دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

چربی را حذف نکنید

قرار نیست در فهرست غذای مناسب قند خون چربی حذف گردد. بلکه بهتر است از روغن هایی مثل روغن زیتون، آووکادو و ماهی های چرب استفاده کنید. در انتخاب ماهی برای قند خون می توانید از سالمون استفاده کنید. ساردین هم می تواند به کاهش قند خون یاری کند.

پروتئین بخورید

ماست یونانی، تخم مرغ و گوشت بدون چربی را به فهرست غذای مناسب قند خون اضافه کنید. می خواهیم در این قسمت، یک خوراکی جالب و متفاوت به کسانی که می خواهند به کاهش قند خون خود یاری نمایند معرفی کنیم: کرفس با یک لایه از کره بادام زمینی. این میان وعده سالم ترکیبی از چربی و پروتئین است و یک غذای مناسب قند خون محسوب می گردد.

میوه مفید قند خون

به بخش شیرین ماجرا رسیدیم! اگرچه مصرف میوه برای افراد دیابتی منعی ندارد اما به یاد داشته باشید که نمی توانید هر میوه ای را بخورید و بعلاوه نباید در مصرف میوه زیاده روی کنید. آبمیوه برای دیابت مضر است اما میوه کامل می تواند در سلامت کلی شما اثرگذار باشد.

انواع توت ها مثل توت فرنگی و بلوبری، می تواند در فهرست میوه مفید قند خون جای بگیرد. توت ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند. هلو، زردآلو، سیب پوست نگرفته، پرتقال، گریپ فروت و گلابی را هم می توانید به فهرست میوه مفید قند خون اضافه کنید.

نوشیدنی برای دیابتی ها

اگر دیابت دارید و نمی دانید باید چه بنوشید، می توانیم به شما چند نوشیدنی خوشمزه معرفی کنیم. چای سبز می تواند به کاهش قند خون یاری کند. اگر چای سبز دوست ندارید، می توانید چای سیاه را امتحان کنید. چای بابونه و چای نعنا هم نوشیدنی های جذابی هستند که می توانند به کنترل بیماری شما یاری نمایند. چای زنجبیل می تواند در کاهش قند خون ناشتا در افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند موثر باشد.

کاهش قند خون در سه سوت

اگر در پی چیزی هستید که بتوانید از آن به عنوان پایین آورنده سریع قند خون استفاده کنید، می توانیم دو چیز را به شما معرفی کنیم: انسولین و ورزش. البته باید به خاطر داشته باشید که گاهی ضروری است روش های خانگی کاهش قند خون را دور بریزید و مستقیم پیش دکتر بروید.

انسولین

اگر از انسولین مصرف می کنید باید بدانید که این دارو یک پایین آورنده سریع قند خون است. برای کاهش قند خون در زمان کم، طبق دستوری که از قبل از دکتر خود دریافت نموده اید از انسولین استفاده کنید. بعد از 15 یا 30 دقیقه آنالیز کنید که کاهش قند خون شما بیش از میزان صورت نگرفته باشد.

ورزش

ورزش را هم می توان به عنوان یک پایین آورنده سریع قند خون به حساب آورد. فعالیت ورزشی می تواند تا 24 ساعت بعد از تمام شدن در کاهش قند خون موثر باشد. اما باید بدانید که این مسئله می تواند مثل یک تیغ دولبه عمل کند.

در زمانی که کتون در ادرار شما وجود دارد، ورزش نه تنها در کاهش قند خون موثر نیست بلکه به افزایش قند خون منجر می گردد. فعالیت های شدید کوتاه مدت هم می تواند به افزایش قند خون یاری کند. بنابراین برای استفاده از ورزش به عنوان یک پایین آورنده سریع قند خون محتاط تر عمل کنید و بی گدار به آب نزنید.

درمان دیابت به صورت صددرصد تضمینی!

آیا در پی راهی برای درمان دیابت به صورت قطعی و تضمینی هستید؟ باید به شما بگوییم که متاسفیم! با این که دانشمندان در جستجوی راهی برای درمان دیابت هستند اما هنوز نتوانسته اند پاسخی قطعی برای این مسئله پیدا نمایند.

اگرچه درمان دیابت به صورت صددرصد تضمینی فقط در تبلیغات دیده می گردد؛ اما اگر از این بیماری رنج می برید، اصلا ناامید نباشید. شما می توانید با رفتن پیش یک پزشک مجرب، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید و به درمان دیابت خود یاری کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از رسیدن به مرحله ای که بخواهید به کاهش قند خون و درمان دیابت فکر کنید، سبکی از زندگی را برگزینید که به کاهش قند خون یاری می نماید و جلوی افزایش آن را می گیرد. اگر هنوز نمی دانید که باید دقیقا چه کار کنید، به اول مقاله بروید و مطالب را از ابتدا بخوانید.

منبع: اسنپ مارکت

به "درباره کاهش قند خون چه می دانید؟ [راه حل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره کاهش قند خون چه می دانید؟ [راه حل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید