دبیر فدراسیون اسکی: نفرات اعزامی به المپیک زمستانی 27 دی معین می شوند، فدراسیون جهانی اشتباهش را قبول کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، دبیر فدراسیون اسکی گفت: فهرست نهایی فدراسیون جهانی روز 27 دی اعلام می گردد و بر اساس آن، ورزشکارانی که می توانند در المپیک زمستانی شرکت نمایند، تعیین می شوند.

دبیر فدراسیون اسکی: نفرات اعزامی به المپیک زمستانی 27 دی معین می شوند، فدراسیون جهانی اشتباهش را قبول کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها و به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکی، بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در حاشیه لیگ بین المللی اسکی آلپاین در جمع وبلاگ دخترانه ها گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی و همکاری همه عزیزان هفته نخست رقابت های لیگ اسکی آلپاین از نظر فنی بسیار منظم و عالی برگزار گردید.

وی در خصوص شرایط انتخاب نفرات اعزامی به المپیک زمستانی گفت: اعلام نفرات اعزامی از سوی ما نیست. مسابقات لیگ بین المللی اسکی آلپاین در تقویم فدراسیون دنیای ثبت شده و امتیازاتی که ورزشکاران در این مسابقات به دست می آورند، بر امتیاز دنیای شان تاثیرگذار است و روز 17 ژانویه (27 دی ماه) فهرست نهایی فدراسیون دنیای اعلام می گردد و بر اساس آن، ورزشکارانی که می توانند در المپیک زمستانی شرکت نمایند، تعیین می شوند.

ساوه شمشکی با اشاره به درخشش سمانه بیرامی باهر در مسابقات بین المللی ترکیه و ادامه کوشش ها در خصوص سهمیه المپیک وی بیان کرد: در خصوص صحرانوردی بانوان فدراسیون دنیای در این دوره قانونی را گذاشت و یکی از شرایط کسب سهمیه المپیک را منوط به یک مسابقه در قهرمانی دنیا سال گذشته در آلمان کرد که این برخلاف قوانین IOC و خودِ فدراسیون دنیای است، چون دوره انتخابی مسابقات حتما باید دو سال باشد. متاسفانه این قانون گذاشته شد و ما با فدراسیون دنیای تماس گرفتیم و قبول کردند که این قانون اشتباه است، ولی با توجه به اینکه سهمیه ها تقسیم شده، تحقق این مسئله یک مقداری کار سخت است. با این وجود واقعا درخشش بیرامی در مسابقات ترکیه در حضور چندین ورزشکاری که در المپیک پیش رو حاضر خواهند بود، روزنه های امیدی را روشن نموده است.

وی اضافه نمود: ما هم با فدراسیون دنیای و به وسیله کمیته ملی المپیک با IOC نیز در ارتباط هستیم تا بتوانیم ان شاءالله حق این ورزشکار را بگیریم. امتیاز ورودی المپیک 300 است و سمانه بیرامی امتیاز 76 دارد، یعنی خیلی بهتر از بسیاری ورزشکارانی است که به المپیک می فرایند. متاسفانه شاید ورزشکار در یک روز در شرایط خوب خودش نباشد و نتواند نتیجه مناسب بگیرد، ولی در رقابت های بعد نتیجه بگیرد و امیدوارم بتوانیم احقاق حق کنیم و بیرامی نیز بتواند به المپیک زمستانی اعزام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دبیر فدراسیون اسکی: نفرات اعزامی به المپیک زمستانی 27 دی معین می شوند، فدراسیون جهانی اشتباهش را قبول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر فدراسیون اسکی: نفرات اعزامی به المپیک زمستانی 27 دی معین می شوند، فدراسیون جهانی اشتباهش را قبول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید