جوادی: پیوند سینما با محصولاتی چون نوشت افزارهای ایرانی یک برد دوطرفه برای سینما و صنعت است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، تهران (پانا) - سیدمهدی جوادی می گوید توسعه استفاده از شخصیت های سینمایی و پویانمایی ایرانی در محصولات نوشت افزار نشان می دهد این شخصیت ها از قابلیت استفاده در صنایع جانبی برخوردارند.

جوادی: پیوند سینما با محصولاتی چون نوشت افزارهای ایرانی یک برد دوطرفه برای سینما و صنعت است

یکی از خصوصیات نمایشگاه نوشت افزار ایرانی که از روز اول شهریور کار خود را شروع نموده است، استفاده از شخصیت های انیمیشن، سینمایی و ... است، از پله های کانون پرورش فکری که بالا می رویم شخصیت هایی چون مل مل، انیمیشنپسر دلفینی و ... را می بینیم که نشاندهنده تغییر ذائقه فراورینمایندگان نوشت افزارهای ایرانی است.

سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از هشتمین دوره نمایشگاه ایران نوشت با بیان این که هشتمین دوره در مقایسه با دوره های قبل پیشرفت زیادی داشته است،در گفت و گو با پانا توضیح داد:در این دوره رشد قابل توجهی در کیفیت محصولات به وقوع پیوسته است، تا حدی که تماشا فراوری بعضی محصولات در داخل کشور، بسیار تعجب آور و غرورآفرین بود.

وی اضافه نمود:توسعه استفاده از شخصیت هایی که در محصولات سینمایی و پویانمایی ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است نشان می داد این شخصیت ها از قابلیت استفاده در صنایع جانبی برخوردارند.

جوادی اضافه نمود: همراه شدن صنعت با محصولات بصری اتفاق مبارکی است که در این نمایشگاه زیاد به چشم می خورد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در تشریح تاثیرات برگزاری نمایشگاه ایران نوشت، پیوند سینما با بازار محصولات جانبی را نتیجه برگزاری این نمایشگاه ها دانست و اظهار کرد: اتفاقی که در چند سال گذشته اتفاق افتاده و از برکات برگزاری ادوار گذشته نمایشگاه به شمار می رود، این است که فراورینمایندگان آثار سینمایی و تلویزیونی از بدو فراوری اثر، به عرضه شخصیت ها در قالب محصولات جانبی بیاندیشند، از این رو در طراحی شخصیت به ظرافت هایی که بعدها در محصولات جانبی به کار می آید فکر می نمایند.

وی با بیان این که کیفیت شخصیت هایی که فراوری می گردد و بعدها در محصولات جانبی به کار می رود، بسیار رشد یافته است، گفت:بالا رفتن کیفیت فراوری محصولات ایرانی باعث شده جذابیت آن در مقابل محصولات خارجی افزایش یابد و کودک و نوجوانی که به عنوان مصرف نماینده، از آن استفاده می نماید، قانع کردن گردد.

جوادی با اشاره به کوشش بنیاد فارابی برای نزدیک کردن صنایع جانبی به محصولات سینمایی بیان کرد: پیش از این، نه تنها در محصولات بنیاد فارابی، بلکه شاید در تمام سینمای ایران، این موضوع بسیار غریب بود.

وی اضافه نمود: تا به امروز جلسات زیادی با مجمع نوشت افزار و فراورینمایندگان محصولات ایرانی اسلامی برگزار و برای هم افزایی هر چه بیشتر، با آنان مصاحبه شده است.

جوادی به برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با موضوع بنیاد سینمایی فارابی اشاره نمود و ادامه داد: در شورای ارزیابی و تحول جشنواره، بازارپردازی و صنایع جانبی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه بوده و به همین دلیل، در این جشنواره، بخش صنایع جانبی نیز برپا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جوادی: پیوند سینما با محصولاتی چون نوشت افزارهای ایرانی یک برد دوطرفه برای سینما و صنعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوادی: پیوند سینما با محصولاتی چون نوشت افزارهای ایرانی یک برد دوطرفه برای سینما و صنعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید