تنگه شیرز: راهنمای تور تنگه شیرز لرستان

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، تور دره شیرز در استان لرستان معمولا 2.5 روزه اجرا می گردد؛ می توانید در این سفر در هتل های لرستان اقامت داشته باشید یا از خدمات اقامتگاه های بومگردی لرستان بهره ببرید. اگر از مبدا تهران راهی تنگه شیرز هستید حدود 8 ساعت تا رسیدن به محل پیاده روی تنگه شیرز در وسیله نقلیه خواهید بود و مدت زمان دو و نیم روز، تقریبا کافیست تا تماشای های ژئو سایت شیرز را ببینید و هم از تماشای بعضی جاذبه های طبیعی لرستان لذت ببرید. در تور تنگه شیرز پیمایش بخشی از دره شیرز را انجام می دهیم. با توجه به اینکه به لرستان سفر نموده ایم حیف است بدون تماشا مخملکوه از تور تنگه شیرز و سفر به لرستان برگردیم. حتما تماشای این جاذبه تماشای لرستان را برنامه سفرتان بگنجانید.

تنگه شیرز: راهنمای تور تنگه شیرز لرستان

چطور به تنگه شیرز برویم؟

تنگه شیرز در استان لرستان است و از تهران تا تنگه شیرز حدود 8 ساعت راه خواهید داشت تا به کوهدشت برسید. برای رسیدن به تنگه شیرز باید خود را به کوهدشت برسانید بعد از رسیدن به کوهدشت می توانید از وسایل نقلیه محلی برای رسیدن به تنگه شیرز بهره ببرید. متناسب با تعداد نفرات گروه تان در تور تنگه شیرز، مینی بوس، نیسان وانت یا حتی میدل باس اجاره کنید. حدود 2 تا 3 کیلومتر رانندگی در راستا کاملا خاکی است بنابراین توصیه می کنیم از ماشین شخصی استفاده نکنید چون احتمال آسیب تماشا خودرو وجود دارد. تنگه شیرز حدود 50 کیلومتر از شمال کوهدشت فاصله دارد. تنگه شیرز جایی بین کرمانشاه، لرستان و ایلام است. بعد از رسیدن به کوهدشت و بخش زردلان راهی منطقه اولادقبا شده سپس مستقیم تا قلب زاگرس حرکت کنید. توصیه می کنیم حتما همراه یک راهنما که آشنا به راستا است راهی تنگه شیرز شوید.

درباره تنگه شیرز، شگفتی طبیعی لرستان

تنگه شیرز بخشی از شگفتی های طبیعی در لرستان است و حدود 5 کیلومتر طول این تنگه است. شیرز در طول سالیان و در اثر فرسایش آب و باد حاصل شده و منظره ها فوق العاده ای پدید آورده. دیوار تنگه شیرز از رسوب های لایه لایه تشکیل شده، ارتفاع دیواره های دره شیرز در ابتدا حدود 10 متر است اما هر چه جلوتر می رویم گاهی ارتفاع دیواره ها به 150 تا 200 متر می رسد و هر طبیعتگردی را مبهوت می نماید. رودی در برخی فصول سال از میان دره عبور می نماید که زیبایی شیرز را بیشتر نموده و هنگام پیمایش دره از میان آن عبور خواهید کرد. این رود به سیمره می ریزد. شیرز در لیست آثار ملی ایران و البته در یونسکو نیز به ثبت رسیده. در راستا پیمایش بعید است حیوانی ببینید اما اگر روی سوراخ ها و داخل شیارهای داخل راستا تنگه دقیق شوید محتمل است پرنده هایی را ببیند که لانه نموده اند.

تور تنگه شیرز چطور است؟

در تور تنگه شیرز معمولا بخشی از راستا که مناسب پیاده روی باشد طی خواهد شد. سختی تور تنگه شیرز در صورتیکه فقط بخشی از شیرز را پیمایش کنید 3 از 5 است و از نظر سختی تور میانه است. راستا تنگه شیرز معمولا در تورهای طبیعتگردی تا تنگه پل خدا طی می گردد که منظره جذابی دارد. اینجاست که در دل تابستان می توانید پا در آب بسیار خنک فرو کنید و لذا سفرتان را دو چندان کنید. هنگام پیاده روی در راستا تنگه شیرز دیواره های اطراف تنگه سایه دلچسبی را ایجاد می نمایند و اگردر فصل مناسب به شیرز سفر کنید می توانید از هوای مطبوع تنگه شیرز و پیاده روی دلچسب داخل دره نهایت لذت را ببرید.

دانستنی های ضروری قبل از سفر به تنگه شیرز:

  • در پیمایش دره شیرز از میان رودخانه عبور خواهید کرد توصیه می کنیم یک دست لباس اضافی حتما همراه داشته باشید تا در اگر لباس تان خیس شد بتوانید آن را تعویض کنید.
  • پیمایش دره شیرز در بخشی از راستا در رودخانه خواهد بود بنابراین همراه داشتن صندل طبیعتگردی توصیه می گردد.
  • باتوم کوهنوردی به پیمایش شما در راستا دره شیرز یاری خواهد نمود.
  • آنتن دهی موبایل در راستا دره شیرز خیلی ضعیف است و تقریبا قطع است.
  • خوراکی و غذا همراه داشته باشید تا در طول راستا هم استراحت کوتاهی کنید.
  • اگر قصد ورود به غار پل خدا را دارید حتما تجهیزات لازم غارنوردی از جمله هدلمپ را از قلم نیاندازید.
  • از دیگر وسایل پیشنهادی برای پیمایش راستا تنگه شیرز می توان به کلاه، عینک آفتابی، کفش مناسب پیاده روی، کوله یک روزه، نهار سبک، زیرانداز و ظروف مناسب سفر شخصی خود، اشاره نمود.
  • می توانید از غذاهای کنسروی در سفر بهره ببرید یا یک ساندویچ سرد همراه داشته باشید.
  • برای راستا پیمایش شیرز با توجه به تجربه خودتان حتما آب همراه داشته باشید.
منبع: دالاهو

به "تنگه شیرز: راهنمای تور تنگه شیرز لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه شیرز: راهنمای تور تنگه شیرز لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید