بحران فاضلاب در خوزستان؛ سلامت مردم در خطر است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، تهران (پانا) - موضوع فاضلاب شهرهای خوزستان یکی از حادترین معضلات محیط زیستی در این استان است که بارها درباره آن صحبت شده اما این مشکل همچنان به قوت خود باقی است و اکنون به گفته نماینده مردم اهواز در مجلس، این وضع به عنوان تهدیدی برای سلامت مردم تبدیل شده است.

بحران فاضلاب در خوزستان؛ سلامت مردم در خطر است

جلگه خوزستان به علت سیاست های اشتباه امروزه با تغییرات فصلی و مسائل زیست محیطی متنوعی روبرو است و یکی از این مسائل، فاضلاب در شهرهای خوزستان است که امروز به بحران در این منطقه تبدیل شده است. در عین حال با وجود 5 رودخانه و 7 سد بزرگ در این استان، آب شرب مردم از آب های سطحی رودخانه ها تامین می گردد و به همین علت حفاظت از رودخانه ها در مقابل آلودگی ها بسیار اهمیت دارد.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس درباره ورود فاضلاب تصفیه نشده به رودهای این استان به پانا گفت: ورود فاضلاب به رود کارون موضوع تازه ای نیست و سال های اخیر به یک چالش تبدیل شده است و بزرگترین رود کشور در محاصره فاضلاب شهری است که تهدیدی جدی برای سلامت مردم به شمار می رود. ورود فاضلاب به رود کارون نمونه ای از تاثیر تخریب محیط زیست بر زندگی مردم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فاضلاب شهری اهواز، آبادان، شوشتر، خرمشهر و ایذه به کارون سرازیر می گردد، گفت: ورود فاضلاب شهری به رود کارون علاوه بر مسائل زیست محیطی که ایجاد نموده موجب کاهش کیفیت آب رودخانه هم شده است، از طرفی کاهش حجم آب کارون و ورود فاضلاب موجب بالا رفتن شوری آب شده است که امید است با بارندگی ها در نیمه دوم سال این مشکل رفع گردد.

وی اضافه نمود: پروژه های تصفیه آب، نوسازی شبکه آبرسانی شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز، شادگان باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد زیرا بحران آب به لحاظ کمی و کیفی تمام ابعاد زندگی مردم را از مسائل مالی گرفته تا بهداشتی و درمانی تحت تاثیر قرار داده است و فاضلاب هم تهدید کننده سلامت مرم است.

این نماینده مجلس تاکید نمود: مجلس هم در حوزه تخصیص اعتبارات در حل مسائل به ویژه پروژه های آبرسانی ردیف بودجه ای مشخصی را مشخص نموده تا این مسائل رفع گردد ضمن اینکه اگر قرار باشد همه پروژه های آب و فاضلاب اهواز به اتمام برسد، بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار فقط برای اهواز احتیاج است که البته برای حل نقاط بحرانی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بحران فاضلاب در خوزستان؛ سلامت مردم در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران فاضلاب در خوزستان؛ سلامت مردم در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید