با بهترین مقاصد گردشگری غذا آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، افراد خوش خوراک در سفر در پی پیدا کردن لذت های خوشمزه مقصد سفر خود هستند. بعضی از افراد هم به صورت تخصصی و فقط برای خوردن غذاهای کشورهای مختلف به سفر می فرایند. در این میان بعضی از کشورها با داشتن غذاهای خوشمزه و لذیذ و تبلیغ قابلیت های این جنبه از گردشگری خود، به یکی از بهترین مقاصد گردشگری غذا تبدیل می شوند. با ما باشید تا با این مقاصد خوشمزه آشنا شوید:

با بهترین مقاصد گردشگری غذا آشنا شوید

کباب در کارولینای شمالی

در خصوص روش های مختلف کباب کردن و برترین روش ها بحث های زیادی وجود دارد. در کارولینای شمالی North Carolina Barbecue Societys Historic Barbecue Trail قرار گرفته است که یکی از برترین کباب های دنیا را عرضه می نماید. اگر راهی سفر آمریکا بودید، می توانید سری به کارولینای شمالی بزنید و طعم این کباب خوشمزه را بچشید.

پیتزا در ناپل، ایتالیا

ایتالیا بهشت عاشقان پیتزا است. ناپل در ایتالیا زادگاه مواد تشکیل دهنده این غذا است و قدمت نان آن به قرن 16 میلادی می رسد. برای این که مطمئن شوید پیتزاهای ناپل اصالت خود را حفظ نموده اند، باید بگوییم که Associazone Verace Pizza Napoletana گواهی اصالت پیتزا را فقط به پیتزافروشی هایی می دهد که بتوانند پیتزای ناپلی واقعی را درست نمایند. منظور از پیتزای ناپلی واقعی این است که در درست کردن پیتزا تمام معیارهای لازم برای پختن این پیتزای خوشمزه را رعایت نمایند. از برترین پیتزافروشی های این شهر می توان به Antica Pizzeria PortAlba، پیتزا میشل و پیتزافروشی استاریتا اشاره نمود.

پنیر در جاده پنیر Bregenzerwald، اتریش

پنیرهای جاده پنیر اتریش بسیار معروفیت دارند. این جاده در جهت پیچ در پیچ دامنه کوه های آلپ قرار گرفته است که روستاهای بسیار زیبایی در نزدیکی آن وجود دارند که مزارع و کارخانه های لبنیات سازی و انبار پنیر، اطراف آن را فراگرفته اند و شیرفروشان زیادی آنجا حضور دارند. در این جاده 160 کشاورز محلی، دامپرور و فراورینمایندگان پنیر زندگی می نمایند. در این منطقه 60 نوع پنیر فراوری می گردد (حدود 3 هزرا تن در سال). بعلاوه در این جاده می توانید شیر، ماست و کره طبیعی هم پیدا کنید.

قارچ سفید دنبلان در آلبا، ایتالیا

قارچ سفید دنبلان طعم بسیار خوشمزه ای دارد. سال گذشته در روسیه یک فرد ثروتمند برای یک کیلو و 800 گرم قارچ سفید دنبلان 95 هزار دلار پرداخت کرد! چه چیزی باعث شده است که این قارچ ها در همه جا رشد ننمایند و منحصر به یک منطقه خاص شوند؟ قارچ سفید دنبلان در جنگل های Langhe در منطقه پیمونت ایتالیا رشد می نماید. شهر کوچک آلبا مرکز این منطقه بوده و به همین علت به مرکز قارچ سفید دنبلان ایتالیا معروف شده است. نمایشگاه بین المللی قارچ سفید دنبلان سال جاری از 10 اکتبر تا 15 نوامبر در آلبا برگزار می گردد؛ می توانید برای شرکت در این نمایشگاه یا چیدن قارچ سفید دنبلان به ایتالیا و شهر آلبا بروید. از ماه سپتامبر تا دسامبر برترین زمان برای چیدن قارچ سفید دنبلان است و از اواخر ماه مه تا فوریه می توانید قارچ سیاه دنبلان در این منطقه پیدا کنید. (البته در شمال غرب ایران نیز این قارچ ها رشد می نمایند و قیمت نسبتا گرانی دارند. می توانید از منطقه ها آذربایجان خودمان هم این قارچ ها را پیدا کنید.)

ماهی تازه در بازار Tsukiji در توکیو، ژاپن

بازار ماهی Tsukiji یکی از معروف ترین بازارهای ماهی دنیا است. این بازار را می توان شلوغ ترین بازار دنیا نامید، چون روزانه حدود 2 هزار تن ماهی در این بازار به فروش می رسد. اگر به توکیو سفر کردید، حتما سری به این بازار بزرگ بزنید که برای خرید و فروش ماهی تن هم معروفیت دنیای دارد. بعد از بازدید هم می توانید در این بازار به رستوران ها و سالن های غذاخوری بروید و از غذاهای دریایی تازه و خوشمزه آن نوش جان کنید. کسانی که عاشق سوشی هستند، می توانند برای صبحانه در رستوران Sushi Dai سوشی بخورند؛ این رستوران در نزدیکی بازار ماهی قرار گرفته است و تازه ترین رول ها را در شهر عرضه می نماید. حتی می توانید به رستوران Sukiyabashi Jiro بروید که گفته می گردد برترین سوشی های دنیا را درست می نماید.

روغن زیتون در ویاوردل اسیت، اسپانیا

اسپانیا بزرگترین فراورینماینده روغن زیتون در دنیا است که 20 درصد کل روغن زیتون دنیا در خائن در آندلس اسپانیا فراوری می گردد. از ویاوردیل اسیت در کوه های سیرا ماژینا بازدید کنید که 9 پل پایه بلند فلزی دارد و به وسیله گوستاو ایفل طراحی شده و یکی از روستاهای ثبت شده در میراث دنیای یونسکو است و جهت پیاده روی و دوچرخه سواری در جهت راه آهن سابق قرار گرفته است. اینجا می توانید ببینید که چطور روغن زیتون به دست می آید؛ بعلاوه می توانید از باغ های سرسبز زیتون و خانه های روستایی در مزارع بازدید کنید. با سفر به این منطقه می توانید از غذاهای خوشمزه محلی که مردم این منطقه ها طبخ می نمایند، نوش جان کنید.

قهوه در زونا کافه ترا، کلمبیا

گفته می گردد قهوه کلمبیای برترین قهوه دنیا است و در سال 2011 قهوه کوهستانی این منطقه در یونسکو به ثبت رسید. زونا کافه ترا (نام سه منطقه که در آن قهوه کشت می گردد) مکانی ایده آل برای توریستان است که دوست دارند به اکتشاف بپردازند. حدود 1424 کیلومتر مربع از زمین های این منطقه جزو منظره ها فرهنگی قهوه یونسکو هستند که پر از مزارع قهوه است و مردم این منطقه ها با آغوش باز از توریستان زیادی که به این منطقه می آیند، استقبال می نمایند.

غذای خیابانی در مرکز فروشنگان دوره گرد ماکس ول رود، سنگاپور

در سنگاپور خوردن غذا یک تفریح پرشوق و ذوق است. این شهر به علت وجود مرکز فروشنگان دوره گرد معروفیت دارد و مرکز فروشنگان دوره گر ماکس ول رود مشهورترین آن ها است. این مرکز ساختمان یا بازاری نیمه محصور است که ده ها دکه غذافروشی کوچک دارد که به عرضه غذاها و دسرهای خیابانی محلی مشغول هستند که معمولا تازه سرو می شوند. شاید از تماشا آن همه دکه غذافروشی شگفت زده شوید اما این تجربه زندگی محلی است و شما خواهید دید که چگونه خانواده ها غذای خود را با یکدیگر و مردانی که کار می نمایند، تقسیم می نمایند.

گیاهان و ادویه جات در بازار ادویه، استانبول، ترکیه

منظره رنگارنگ انبوهی از ادویه در بازار ادویه استانبول بسیاز مجذوب کننده است. بازار ادویه عثمانی در بخش اروپایی شهر استانبول به فروش ادویه جات اختصاص دارد اما گیاهان و میوه های خشک هم در این بازار به فروش می رسد. زمانی که این بازار ساخته شد، بازار آخرین توقفگاه کاروان هایی بود که در جاده ابریشم با شتر سفر می کردند.

کباب آسادو در آرژانتین

آرژانتین دو محصول صادراتی بسیار مشهور دارد: چرم و گوشت گاو. در آسادو گوشت کبابی بسیار خوشمزه تهیه می گردد که هم ترد است و هم آبدار. این غذا، غذای ملی آرژانتین است. مانند آمریکا، پختن این کباب در رویدادهای اجتماعی پخت می گردد که رفاقت هم مانند گوشت از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر این غذا است. استیک های خوشمزه آرژانتین تجربه فوق العاده یک طعم بی نظیر است.

پکورینو رومانو در ساردینیا، ایتالیا

پکورینو رومانو نوعی پنیر سفت و شور ایتالیایی و یکی از قدیمی ترین پنیرهای این کشور است. پنیر محلی ساردینیا از شیر گوسفند به دست می آید و از غذاهای اصلی مردم روم باستان، به خصوص برای سربازان بود چون مدت ماندگاری زیادی داشت. این پنیر بسیار پرطرفدار است، شاید به علت این که رسپی آن از آن زمان (از 2 هزار سال پیش) تا به امروز تغییری ننموده است. اغلب این پنیر در ساردینیا فراوری می گردد و از شیر گوسفندان لاتزیو و ساردینیا در فراوری آن استفاده می گردد. از فرآورده های شیر این گوسفندان، به عنوان خمیر مایه ماست نیز استفاده می گردد. اگر به ایتالیا رفتید حتما از این پنیر میل کنید، چون طعم آن هیچ وقت از یادتان نخواهد رفت.

وافل بلژیکی دربلژیک

وافل بلژیکی بزرگتر، سبک تر و تردتر از وافل های آمریکایی است. این وافل ها پر از خامه، میوه و شکلات هستند. در بلژیک وافل را برای صبحانه مصرف نمی نمایند. وافل ها را مثل استیک و به عنوان غذای خیابانی مورد استفاده قرار می دهند. در خیابان یکی از این وافل ها را خریداری کنید و هنگام خوردن از چاقو استفاده نکنید، مگر این که بخواهید به همه نشان دهید که یک توریست هستید!

منبع: کجارو / businessinsider

به "با بهترین مقاصد گردشگری غذا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین مقاصد گردشگری غذا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید