اهمیت بی خطر کردن زباله های کرونایی برای مدیریت پسماند

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، با توجه به خطر زباله های کرونایی،دفع اصولی این پسماندها از اهمیت بیشتری برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برخوردار است.

اهمیت بی خطر کردن زباله های کرونایی برای مدیریت پسماند

به گزارش خبرنگار از ،سید حسین ابراهیمی مسئول پسماند پزشکی و امور بهداشتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری،گفت: با توجه به افزایش حجم و خطر پسماند های عفونی بیمارستان های فعال در زمینه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بی خطرسازی و دفع اصولی این پسماند ها از اهمیت بیشتری برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برخوردار است.

او اضافه کرد: با اشاره به ورود ویروس کرونا در کشور و اقدامات پیشگیرانه در شیوع این ویروس؛ سازمان مدیریت پسماند با تاکید شهردار محترم و پیگیری های مدیرعامل سازمان، به صورت روزانه برنامه منظمی برای شستشوی سطل های زباله دارد و برای مخازن گندزدایی و ضدعفونی انجام می شود.

ابراهیمی گفت:این سازمان به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی و اشاعه بیماری و حفظ بهداشت محیط زیست شهری مرتبط با شهروندان که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی ارتباط مستقیم با سلامت موجودات دارد، نسبت به نظافت و شستشوی مستمر و هفتگی و گندزدایی و ضدعفونی کردن سطل های زباله مکاهمه اقدام می نماید.

او همچنین از شسشتشوی روزانه جداول سطح شهر به منظور حفظ بهداشت محیط شهری خبر داد و اضافه کرد: در راستای زیبا سازی محیط شهری، آراستگی و پاکیزگی معابر و همچنین بالا بردن کیفیت نظافت شهر، جداول معابر و گذرگاه های سطح شهر از طریق نیرو های معاونت فنی سازمان به صورت روزانه شستشو می شوند.

ابراهیمی با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، بر ضرورت رعایت ضوابط زیست محیطی و رفع ایراد های احتمالی در دفع پسماند های عادی و عفونی تأکید کرد و گفت: شهروندان هم نباید ماسک ها و دستکش های یکبارمصرف خود را در کوچه و خیابان رها کرده و باید حتما آن را در سطل های زباله قرار دهند.

او اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم اقلامی نظیر ماسک و دستکش ها را پس از مصرف در کیسه های پلاستیکی محفوظ گذاشته و درب آن ها را بسته و در سطل زباله قرار دهند.

مسئول پسماند های پزشکی و امور بهداشتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، گفت: باید بررسی جامع و همه جانبه ای در خصوص روش های صحیح نگهداشت، بازیافت و نحوه امحا زباله های بیمارستانی در کشور های خارجی انجام شود تا با استفاده از این تحقیقات، الگوسازی کرده و ابزار مورد نیاز را در داخل کشور تولید کرده یا تکنولوژی آن ها را وارد شود تا پسماند ها به شکل کاملا اصولی و بهداشتی امحا شوند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهمیت بی خطر کردن زباله های کرونایی برای مدیریت پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت بی خطر کردن زباله های کرونایی برای مدیریت پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید