انبارلویی: رئیس جمهور باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کند ، رد صلاحیت نمایندگان به دلایل اقتصادی

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیس جمهور و وزرا، باید اموال خودشان را به قوه قضاییه اعلام نمایند تا در مدت مسئولیت، دارای شان به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا نکند.

انبارلویی: رئیس جمهور باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کند ، رد صلاحیت نمایندگان به دلایل اقتصادی

کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ دخترانه ها، در مورد شفافیت اموال مسئولان، گفت: یکی از مولفه های حکمرانی خوب این است که حاکمان مردم، پاک دست باشند. پاک دستی یکی از ویژگی هایی مورد انتظار جامعه از مسئولان است و بیت المال باید از نااهلان در امان باشد.

وی اضافه نمود: در قانون اساسی نیز داریم که رئیس جمهور و وزرا، باید اموال خودشان را به قوه قضاییه اعلام نمایند تا در مدت مسئولیت، دارای شان به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا نکند.

انبارلویی در مورد اعلام دلیل رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، گفت: شورای نگبان اعلام نمود که تعدادی از نمایندگان مجلس به دلایل اقتصادی رد صلاحیت شده اند. یکی از مطالبات مردم این است که نمایندگان اموالشان را منتشر نمایند و با قرار دریافت در اتاق شیشه ای، مردم بتوانند تصمیم خود را در رای گیری عملی سازنند.

وی پیرامون استقبال مردم از شفافیت، بیان داشت: مردم اگر نماینده ای را صادق ارزیابی نمایند و مسائل اقتصادی آن را شفاف بدانند، در انتخابات مورد استقبال قرار می گیرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره سامانه ثبت حقوق و دستمزد کارکنان دولت، اضافه نمود: در قانون بودجه سال گذشته به شفافیت اموال اشاره شده است که متاسفانه دولت زیر بار آن نرفت. این موضوع بعد از پرداخت های نجومی به صورت قانون درآمده است. دولت در زمینه اجرای کوتاهی داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انبارلویی: رئیس جمهور باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کند ، رد صلاحیت نمایندگان به دلایل اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبارلویی: رئیس جمهور باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کند ، رد صلاحیت نمایندگان به دلایل اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید