افزایش دوبرابری بودجه خودرو های برقی تا سال 2030

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، یک گزارش علمی اعلام نموده است که بودجه و هزینه فراوری خودرو های برقی و باتری تا سال 2030 دو برابر شده و به 1.2 تریلیون دلار خواهد رسید.

افزایش دوبرابری بودجه خودرو های برقی تا سال 2030

بر اساس تحلیل رویترز از داده های عمومی و پیش بینی های منتشر شده به وسیله خودروسازان برتر دنیا، این شرکت ها قصد دارند تا سال 2030 نزدیک به 1.2 تریلیون دلار برای توسعه و فراوری میلیون ها خودروی الکتریکی، همراه با باتری ها و مواد خام برای حمایت از این فراوری هزینه نمایند.

با این وجود اندازه سرمایه گذاری خودرو های الکتریکی که قبلاً منتشر نشده بود، کمتر از برآورد های قبلی سرمایه گذاری رویترز است و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که یک سال پیش منتشر شده است؛ به گونه ای که آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo دارای سرمایه ای بالغ بر 1.3 تریلیون دلار است.

خودروسازان برنامه هایی برای ساخت 54 میلیون خودروی برقی باتری دار تا سال 2030 را دارند و پیش بینی می نمایند که بر اساس تحلیل ها، بیش از 50 درصد از کل فراوری خودرو را به خود اختصاص خواهد داد.

تسلا در این زمینه پیشتاز است و ایلان ماسک، مدیر عامل ین شرکت، طرحی جسورانه را برای ساخت 20 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال 2030 ارائه نموده است که به حدود 3 تراوات ساعت باتری احتیاج دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت که تسلا در حال کار بر روی یک پلت فرم خودروی کوچکتر است که نیمی ازهزینه مدل 3 و مدل Y را خواهد داشت.

در حالی که تسلا برنامه های مخارج خود را به طور کامل فاش ننموده است، چنین رشد عظیمی - یعنی افزایش 13 برابری نسبت به 1.5 میلیون خودرویی که امیدوار است سال جاری بفروشد - صد ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

منبع: الیوم السابع

وبلاگ دخترانه ها فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش دوبرابری بودجه خودرو های برقی تا سال 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوبرابری بودجه خودرو های برقی تا سال 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید