از برترین بازی های 1400 تا پلی استیشن پلاس تازه؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از برترین بازی های 1400 تا پلی استیشن پلاس تازه؛ برترین های بازی های ویدیویی

برترین بازی های 1400 از دیدگاه وبلاگ دخترانه ها مگ

بیراه نگفته ایم اگر سال 1400 را سال بازسازی و عرضه دوباره بازی ها بنامیم. از همان ابتدای سال با بسته بازسازی شده عالی مس افکت برای کنسول ها و کامپیوتر روبرو شدیم و از بازسازی های کوچک تر مثل توتال وار و شین مگامی تنسه و ویرچوا فایتر و سونیک گرفته، تا پروژه های بزرگتری مثل نیر رپلیکنت و الن ویک و تونی هاوک و دیابلو و آنچارتد و کرایسیس و نیوه و ده ها بازسازی دیگر که یادمان هم نمی آید. صد البته شاهکار تمام دوران را هم فراموش نکنیم: سه گانه بازسازی شده جی تی ای. حتی اسکایریم هم برای بار هزار و یکم در سال 1400 و در قالب بسته ای نو و مثلا بازسازی شده، دوباره عرضه شد.

سونی سرویس پلی استیشن پلاس را متحول می نماید

بالاخره پس از شایعه های مختلف و پس از گذر چند ماه از گزارش جیسون شرایر درباره سرویس اشتراکی نو پلی استیشن که با نام رمز اسپارتاکوس شناخته می گردد و قرار بود تحولاتی در پلی استیشن پلاس و سرویس های اشتراکی پلی استیشن ایجاد کند، سونی به صورت رسمی جزئیات اولیه آن را اظهار داشت. همان طور که گزارش های قبلی به ما گفته بودند، با تحولات بزرگ پلی استیشن پلاس، این سرویس قرار است از ماه ژوئن به سه سطح مختلف تقسیم گردد و از طرف دیگر در سطوح بالاتر سرویس اشتراکی PlayStation Now هم با آن ترکیب گردد. در بیانیه رسمی پلی استیشن در بلاگ رسمی خود نوشته شده است: از زمان راه اندازی پلی استیشن پلاس در سال 2010، شرکت تفریح های تعاملی سونی در خط مقدم نوآوری سرویس های اشتراک بازی بوده است. ما از اینکه اولین سرویس عضویت کنسولی بودیم که شامل فهرستی ماهانه از بازی ها به وسیله سرویس پلی استیشن پلاس بود و بعلاوه اولین سرویس پخش بازی کنسول را با PlayStation Now راه اندازی کرد، بسیار هیجان زده بودیم.

این روزها در بازی های نقش آفرینی از نقش آفرینی خبری نیست

در این مطلب می خواهم درباره مفهوم نقش آفرینی حرف بزنم، و این که چرا این مفهوم عنصر بسیار کمرنگی در بسیاری از بازی هایی است که این روزها عنوان نقش آفرینی را یدک می کشند. اثر جرمی آندرومدا (Mass Effect Andromeda) هم مثل بیشتر قاطرهای کک زده و چلاقی که اصطبل بایوویر (Bioware) را پر نموده اند، سیستم گفتگویی دارد که در آن برای جوابی که شخصیت تان قرار است بدهد لحن معین می کنید. این لحن می تواند غیرجدی، حرفه ای، خصمانه، احساسی و هوشمندانه باشد. (جالب اینجاست که هر وقت گزینه هوشمندانه را انتخاب می کنید، رایدر (Ryder)، شخصیت اصلی، طوری حرف می زند که انگار اوتیستیک است). ولی نیازی نیست که چندان روی این انتخاب فکر کنید، چون از قرار معلوم کوچک ترین اهمیتی ندارد. بقیه شخصیت ها در حد یک خط به لحن انتخابی شما واکنش نشان می دهند و بعد به همان موضوعی برمی گردند که می خواستند درباره اش حرف بزنند.

مشکل بازی های (مثلا) رایگان چیست؟

بازی های فریمیوم (Freemium) بازی های مثلاً رایگانی هستند که آهسته و پیوسته، طوری که متوجه نشوید، یا به طور اعصاب خردکنی سخت تر یا به طور اعصاب خردکنی خسته نماینده تر می شوند تا این که حاضر شوید سر کیسه را شل کنید. واکنش من به این بازی ها دشمنی است. چطور جرئت می نمایند نام خود را بازی رایگان (Free to Play) بگذارند و بعد چنین حقه کثیفی را اجرا نمایند؟ هروقت یک بازی فریمیوم می بینم، دلم می خواهد مچ دستش را بگیرم و داد بزنم: جناب افسر، این بازی رو دستگیر کنید. ولی بعد از کمی فکر کردن به این نتیجه رسیدم که واکنش من منصفانه نیست، چون حتی یک قران هم صرف بازی ننموده ام. من کاملاً از اهمیت فلسفی این موضوع که خلق کردن اثری هنری لایق دستمزد است باخبرم.

نام فیفا احتمالا به EA Sports Football Club تغییر خواهد نمود

چندی پیش به وسیله عوامل داخلی اعلام شد که این شرکت قصد تغییر نام بازی فیفا را دارد. به علت اینکه الکترونیک آرتز و شرکت فیفا با یکدیگر به مشکل برخورده و به همین علت این شرکت نیز تصمیم به تغییر نام آن گرفته است. یکی از این عوامل داخلی به نام جف گراب (Jeff Grubb) نوشت: نام این بازی EA Sports Football Club خواهد بود. در اصل من این نام را در جایی دیدم. سپس فکر کردم که یک امکانات نو است که به مجموعه اضافه خواهد شد. پس از مقداری متوجه شدم که این نامی است که الکترونیک آرتز برای فیفا در نظر گرفته است. این شایعات زمانی قوت گرفتند که رئیس شرکت الکترونیک آرتز به نام اندرو ویلسون (Andrew Wilson) اظهار داشت که نام فیفا تنها یک مانع برای این شرکت است. به نوعی این نام مانع از پیشرفت مجموعه بازی شده و نمی گذارد سازندگان حریصانه عمل نمایند. برای مثال شرکت فیفا مانع از این می گردد تا بازی های فیفا از حالت های معمول بازی فراتر بروند. همینطور اینکه از لحاظ زیست بوم دیجیتالی نیز آن ها را محدود می نماید. طبق چیزی که این شرکت گفت تنها محتوای با ارزشی که نام فیفا به این مجموعه اضافه می نماید، جام دنیای است.

دسته های عجیب سونیک برای ایکس باکس را ببینید

کنترلرهای ایکس باکس طرح ها و رنگ های مختلفی دارند. بعضی حالت شیشه ای به خود داشته و نمایانگر داخل دستگاه هستند. از طرفی بعضی رنگ خاصی داشته و ظاهر خاصی را به خود اختصاص داده اند. حال مایکروسافت از یکی از عجیب ترین کنترلرهای ساخته شده رونمایی کرد. کنترلر سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2) یکی از عجیب ترین موارد فراوری شده است. مایکروسافت تصمیم گرفته تا دو کنترلر بر اساس فیلم سونیک خارپشت دو بسازد. این دو کنترلر ظاهری جالب داشته و حالتی پشمالو دارد. کنترلرها در رنگ های قرمز و آبی بوده و با هر چیزی که تا به حال مشاهده نموده اید به شدت تفاوت دارد. اینکه دوام این کنترلرها تا چه حد است یا اینکه چه حسی را به کاربر منتقل می نمایند هنوز معلوم نیست.

چرا اِیلوی هورایزن فوربیدن وست اعصاب خردکن است؟

اخیراً بازی هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) را نقد کردم و در آن به مسئله ای اشاره کردم که دوست دارم در مطلبی مجزا دقیق تر به آن بپردازم. این مسئله اینقدر بغرنج بود که روی آن تاکید شدیدی کردم؛ در حدی که عبارت دختره خودخواه #@% جایی آن لابلا به زبان آورده شد. بله، مشکل، شخصیت اصلی بازی یعنی اِیلوی (Aloy) است. او به تجربه بازی لطمه می زند. او این کار را به چهار شکل متفاوت انجام می دهد که در ادامه می خواهم به صورت موردی بهشان بپردازم. برای این مطلب چهار سرفصل در نظر بگیرید: ایلوی خسته نماینده است، ایلوی بد نوشته شده، ایلوی با فضای بازی جور نیست، ایلوی یک احمق به تمام معناست…

معرفی بازی: It Takes Two

جوزف فارِس را به خاطر دارید؟ همان کارگردانی را می گویم که در مرنام چند سال پیش گیم اواردز آن سخنان به یادماندنی اش خطاب به اسکار معروف شد. بازی نو جوزف فارس شاهکار و شگفتی بزرگ سال 2021 بود. اینکه بازی It Takes Two با شایستگی توانست از نظر بسیاری از سایت ها و رویدادهای مختلف از جمله گیم اواردز برنده برترین بازی سال گردد، تنها علتی نیست که آن را به عنوان یکی از بازی های نوروزی سال جاری به شما پیشنهاد می دهیم بلکه این اثر واقعاً در ذات خود جادویی دارد که آن را به اثری کاملاً مناسب برای این ایام تبدیل می نماید و قطعاً دونفره بودن آن در این امر تأثیر بیشتری هم داشته است.

الدن رینگ یک بازی دنیا باز با اعتماد به نفس بالاست

واکنشی که از مطلب ببخشید، ولی بازی دنیا باز مرده است - مطلبی که در آن استدلال کردم سبک دنیا باز مرده و مثل زامبی ای که شرایط فلاکت بار خود را به بقیه نیز انتقال می دهد، در حال کشتن خلاقیت است - دریافت کردم یک جورهایی برایم ضدحال بود، چون یک عالمه نظر دریافت کردم مبنی بر این که اوه، پس الدن رینگ (Elden Ring) چی؟، الدن رینگ نظرت رو عوض می کنه!، الدن رینگ باهات کار داره!. گوش کنید مغزقشنگ ها: اگر به شما بود، همین چند وقت پیش می گفتید: سایبرپانک 2077 باهات کار داره! یا آسمانی برای هیچ کس (No Mans Sky) باهات کار داره!. همواره یک بازی خفن در راه است؛ در بیشتر موارد جماعت گیمر را ناامید می نماید و گاهی هم دقیقاً همان چیزی است که وعده داده شده بود.

جزئیات گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را دیدن کنید

بازی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) بر اساس دنیای هری پاتر (Harry Potter) ساخته شده است. هری پاتر یکی از پیروز ترین مجموعه های کتاب تاریخ بوده که 6 فیلم از آن ساخته شد. همه فیلم های ساخته شده پیروزیت بسیار خوبی کسب کردند و باعث شدند این مجموعه هواداران بسیاری داشته باشد. دنیای هری پاتر به شدت گسترده است. در این مدت هم ما شاهد عناوین بسیاری بودیم که بر اساس آن ساخته شده باشند. نکته مهم اینجاست که عناوین پیشین ساخته شده اکثرا در سبک داستانی بوده و چندان گسترده نبودند. در اصل عناوین گذشته به داستان شخصیت های اصلی پرداخته و کاراکتر اصلی شما هم هری پاتر بود. حال میراث هاگوارتز کوشش نموده تا یک بازی تکرار نباشد.

آیا دارک سولز خفن ترین بازی دنیاست؟

خفن ترین بازی تمام دوران؟ این عبارت بیشتر از این که شبیه به تجلیل خاطری جدی باشد، شبیه به شعاری به نظر می رسد که یک سری دیدنچی فوتبال مست جلوی دوربین اخبار تلویزیون فریاد می زنند. با توجه به این که من بسیار سر معنای کلمات حساس هستم، احساس می کنم که معنای ضمنی نهفته در این عبارت این است که ما به نقطه انتها ویدئوگیم رسیده ایم. معنی واژه Ultimate یعنی نهایی. پس فکر کنم معنی اش این است که کار ما اینجا تمام است و باید کرکره ها را بکشیم پایین؛ وقتش رسیده همه چیزهایی را که یاد گرفتیم سبک سنگین کنیم و ببینیم برترین شان کدام بوده است، چون قرار نیست چیز نوی یاد بگیریم.

سایلنت هیل 1 شروع نسلی تازه در بازی های ترسناک بود؛ در میان جهنم و رویا

سری سایلنت هیل (Silent Hill) که در ابتدا برای کنسول پلی استیشن 1 در سال 1999 منتشر شد، تاثیر فوق العاده ای نه تنها بر ژانر ترس و بقا، بلکه بر کل صنعت بازی های ویدیویی نیز داشته است. جلوه های بصری قابل توجه، داستان سرایی جسورانه با مضامین عمیق و فضای به شدت ترسناک آن، زمینه ساز بسیاری از ترسناک ترین بازی های ویدیویی منتشر شده در سال های اخیر بوده است. تیم توسعه ای که روی این مجموعه کار می کردند و به درستی تیم سایلنت نامیده می شدند، شهری آمریکایی با تاریخچه ای پر رمز و راز و پوشیده شده از مه را خلق کردند که نه تنها در نسخه اول حسابی درخشید، بلکه در دنباله ها نیز تاثیرگذارتر ظاهر شد و به مقصدی دوست داشتنی برای هواداران ژانر وحشت تبدیل گشت.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از برترین بازی های 1400 تا پلی استیشن پلاس تازه؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از برترین بازی های 1400 تا پلی استیشن پلاس تازه؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید