کواتروپورته؛ طرحی لوکس از مازراتی

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، در نمای جانبی نیز با یک بدنه کاملا عضلانی سر و کار داریم که جزئیاتی مانند آبشش های کرومی انتهای فندر ها (گلگیر) و رینگ های آلومینیومی 20 اینچی با لاستیک های حرفه ای پیرلی پی زِو بر زیبایی آن افزوده است.

کواتروپورته؛ طرحی لوکس از مازراتی

مازیار دانیالی| کواتروپورته یکی از باسابقه ترین برند های فعال در مجموعه مازراتی است که از سال 1963 روی خط فراوری قرار گرفته است. اگر دقیق تر بگوئیم این خودرو در 3 دوره زمانی فراوری شده است بدین ترتیب که دوره اول از 1963 تا 1969، دوره دوم از 1974 تا 1990 و نهایتا از 1994 تا کنون دنبال شده است.

مدل 1963

طراحی

در مطلب امروز سراغ یکی از جذاب ترین تریم های کواتروپورته با مدل 2020 می رویم که با اس کیو 4 گرن لوسو شناخته می گردد. این محصول از منظر ویژگی های ظاهری از زبان طراحی محبوب و تقریبا ثابت مازراتی استفاده می نماید که حاصل آن سدانی لوکس، قدرتمند و کاملا متفاوت است.

نگاه خشن متشکل از چراغ های اصلی با گرافیک داخلی اختصاصی، گریل (جلوپنجره) نرده ای کرومی، لوگوی عظیم مازراتی و شیب بی نظیر درپوش موتور رو به جلو مجموعه ای را پیش روی مخاطب قرار می دهند که فقط با نام این کمپانی ایتالیایی شناخته می گردد.

در نمای جانبی نیز با یک بدنه کاملا عضلانی سر و کار داریم که جزئیاتی مانند آبشش های کرومی انتهای فندر ها (گلگیر) و رینگ های آلومینیومی 20 اینچی با لاستیک های حرفه ای پیرلی پی زِو بر زیبایی آن افزوده است. امکان سفارش رینگ های 21 اینچی نیز برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

چراغ های اصلی عقب طراحی بسیار ساده ای دارند، اما قطعا نمی توان الگویی بهتر از این را برای کواتروپورته متصور شد. اینجا خروجی های دوقلوی اگزوز خبر از راز پنهان زیر درپوش موتور این هیولای متین، می دهند!

از منظر ابعاد؛ خودرو برابر با 6262 میلیمتر در طول، 1948 میلیمتر در عرض و 1481 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور های آن 3171 میلیمتر و وزن خالص برابر با 1920 کیلوگرم است.

با دقت در این ابعاد می توان به پایداری بالای یک محصول خودرویی روی جاده، رعایت قوانین ائروداینامیک و یک کابین راحت برای لذت از حضور در خودرو، پی برد.

کابین

یکی از زیباترین و باکیفیت ترین کابین های صنعت خودرو پیش روی شما قرار گرفته است. چرم با کیفیت، جزئیات کرومی، طرح چوب و فناورانه های روز در بهترین شکل ممکن ترکیب شده اند.

نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی 8.4 اینچی، پیشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، فرمان الکتریکی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تنظیمات مجزا برای تهویه ردیف عقب و ... تنها بخشی از امکانات گرن لوسو هستند.

پیشرانه

در قسمت پیشرانه از نمونه 3 لیتری توربودوقلو 6 سیلندر با 424 اسب بخار خروجی و گشتاور 406 پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ می گردد که نیرو را در اختیار سامانه تمام چرخ محرک قرار می دهد.

متوسط مصرف سوخت برای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی حدود 15.6 لیتر است. قیمت پایه این خودرو 133600 دلار و در نمونه ای که تصاویر آن برای مطلب حاضر، استفاده شده برابر با 150260 دلار است. جزئیات اسپرت مانند رنگ قرمز کالیپر های سیستم ترمز، جزئیات فیبرکربنی و دیگر موارد موجب افزایش قیمت در حالت آپشن می شوند.

منبع: فرادید

به "کواتروپورته؛ طرحی لوکس از مازراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کواتروپورته؛ طرحی لوکس از مازراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید