وجود تبعیض برای روستاییان در سیستم ارجاع به پزشک بیمه سلامت

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: در سیستم ارجاع به پزشک بیمه سلامت، تبعیض وجود دارد، به طوری که شهرنشینان تحت پوشش بیمه سلامت امکان انتخاب پزشک را دارند، اما این امکان برای روستاییان میسر نیست که امیدواریم این شیوه تغییر یابد.

وجود تبعیض برای روستاییان در سیستم ارجاع به پزشک بیمه سلامت

یوسف داوودی روز چهارشنبه،چهارم تیر، در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده استان، با اشاره به مسائل تغذیه ای در استان، گفت: شرایط تغذیه در جامعه به گونه ای است که به سمت افزایش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش چاقی و مسائل کبد چرب می رویم.

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، وی افزود: بیماری کبد چرب یک بیماری متابولیک خطرناک است که کل سیستم ایمنی بدن را دچار مشکل می کند.

وی با اشاره به افزایش بیماری های نوپدید و باز پدید، بر توجه به این مقوله تاکید کرد.

وی با اشاره به افزایش مصرف شکر و روغن به جای پروتئین ها، اظهار کرد: سرانه مصرف پروتئین در کشور فقط شش کیلوگرم است، در حالی که متوسط سرانه جهانی این شاخص 17 کیلوگرم و برای برخی کشورها حتی 30 کیلوگرم است.

داوودی ادامه داد: کرونا یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که در انسان طغیان کرده و باعث مسائل جهانی شده است اما باید توجه داشت که ویروس های دیگر نیز می توانند چنین مسائلی را به وجود آورند.

وی با تاکید بر ساختن واکسن بومی کرونا، گفت: به جای انتظار برای ساختن واکسن کرونا توسط سایر کشورها، بهتر است از ظرفیت ویروس شناسان داخل کشور استفاده کرد و واکسن بومی را ساخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود تبعیض برای روستاییان در سیستم ارجاع به پزشک بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود تبعیض برای روستاییان در سیستم ارجاع به پزشک بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید