عراق تفاهم نامه ویزای ورود با ترکیه را تعلیق کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، وزارت امور خارجه عراق در اقدامی متقابل از تعلیق تفاهم نامه ویزای ورود با ترکیه اطلاع داد.

عراق تفاهم نامه ویزای ورود با ترکیه را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دخترانه ها، وزارت خارجه عراق طی بیانیه ای از تعلیق تفاهم نامه بین این کشور و ترکیه در باره ویزای ورود بین دو کشور اطلاع داد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز سه شنبه با قرائت بیانیه مذکور گفت که دولت عراق بسیار تمایل دارد تفاهم نامه ها و توافقاتی را که با کشورهای جهان در راستای منافع متبادل و تقویت همکاری دوجانبه امضا نموده، اجرا نموده و بدان پایبند باشد.

بر اساس توافقی که سال 2009 بین ترکیه و عراق منعقد شده، دو طرف موافقت کردند که شهروندان و مسافران عراقی و ترکیه ای برای تسهیل در تردد از گذرگاه های مرزی، با ویزا ورود اقدام به تردد نمایند بدون اینکه به سفارت خانه یا کنسولگری مراجعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری واع، وزارت خارجه عراق با تعلیق اجرای این تفاهم نامه اظهار داشت که آنچه باعث تعلیق این تفاهم نامه شده، عدم اجرای آن از سوی طرف ترکیه ای بوده و دولت عراق نیز متقابلا آن را بر اساس اصل مقابله به مثل به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت خارجه عراق از سفارت خود در ترکیه خواسته آنکارا را در جریان تصمیم بغداد قرار دهد. سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین گفت که به رغم این تصمیم، گفت وگوها برای اجرای دوباره این توافق ادامه دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "عراق تفاهم نامه ویزای ورود با ترکیه را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق تفاهم نامه ویزای ورود با ترکیه را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید