سپاهان در راستا انتخاب سرمربی جدید، نویدکیا یا یک مربی خارجی؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، امیر قلعه نویی بعد از شکست سپاهان برابر استقلال در جام حذفی استعفا کرد و اکنون خبرهای مختلفی در مورد سرمربی فصل بعد سپاهان شنیده می گردد.

سپاهان در راستا انتخاب سرمربی جدید، نویدکیا یا یک مربی خارجی؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، امیر قلعه نویی دقایقی بعد از شکست برابر استقلال، از سمت خود استعفا کرد تا بدون کسب جام در دو فصل، خداحافظی تلخی از سپاهان داشته باشد. سپاهان تا قبل از بازی برگشت برابر پرسپولیس همچنان یکی از شانس های اصلی قهرمانی بود ولی حاضر نشدن برابر صدرنشین لیگ و حکم کمیته انضباطی مبنی بر شکست سه بر صفر زردپوشان، به یکباره همه چیز را برای قلعه نویی تغییر داد و تیم او هفته به هفته از قهرمانی دور شد.

در بازی سپاهان با گل گهر سیرجان بود که گزارشگر اصفهانی این مسابقه با صراحت خاطرنشان کرد که ادامه همکاری سپاهان با قلعه نویی در فصل جدید میسر نیست. بعد از امتیازهای حساسی که سپاهان برابر سایپا، تراکتور و پارس جنوبی از دست داد تعدادی از طرفداران سپاهان در فضای مجازی از قلعه نویی انتقاد کردند، حتی بعضی از سایت های ورزشی و روزنامه های اینترنتی در اصفهان هم به سرمربی سپاهان حمله کردند تا معین گردد فضای مناسبی در مورد ادامه این همکاری وجود ندارد. حاضر نشدن سپاهان برابر پرسپولیس فشارها را روی این مربی بیشتر کرد تا سپاهان از آن بازی به بعد روی دور امتیاز از دست دادن بیفتد و در نهایت قهرمانی را از دست بدهد و شاید سهمیه هم نگیرد.

حتی در اصفهان این موضوع دهان به دهان پیچیده که مدیران کارخانه هم بابت عدم قهرمانی در لیگ برتر راضی نیستند. جالب اینجا است که قلعه نویی در این چند ماه بابت بعضی انتقادها و حرف و حدیث ها سیاست سکوت در پیش گرفت. او در نهایت شب گذشته تصمیم به استعفا گرفت و مسئولان سپاهان هم خیلی سریع با این استعفا موافقت کردند، اتفاقی که نشان داد رابطه چندان خوبی میان مسئولان سپاهان و قلعه نویی در این چند ماه وجود نداشت.

موضوع مهم دیگر هم تمدید قرارداد امید نورافکن و محمد کریمی دو هافبک سپاهان است که مسئولان باشگاه دو ماه پیش این کار را انجام دادند ولی برای حفظ این دو بازیکن مشورتی با قلعه نویی صورت نگرفته بود. سپاهانی ها که آخرین بار با حسین فرکی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه نموده بودند، انتظار داشتند با قلعه نویی دوباره این قهرمانی را تجربه نمایند که البته این اتفاق عملی نشد و در نهایت قلعه نویی هم تصمیم به جدایی از این باشگاه گرفت.

نویدکیا یا یک مربی خارجی؟

برنامه مدیران سپاهان فعلا این است که در دو بازی خاتمهی لیگ تکسیرا دستیار قلعه نویی سرمربی باشد و احتمالا اولویت بعدی برای باشگاه انتخاب مدیرعامل است تا بعد از انتخاب مدیر جدید ساز و کار انتخاب سرمربی انجام گردد.

با این حال بعضی خبرهای رسیده از اصفهان حاکی از آن است که سپاهان میخواهد در فصل آینده محرم نویدکیا را جانشین قلعه نویی کند و حتی گفته می گردد که مسئولان این باشگاه از نویدکیا خواسته اند برنامه های تمرینی، اردو، نفرات مورد نظرش برای فصل آینده و ... را در اختیار باشگاه قرار دهد. این در حالی است که باشگاه سپاهان و نویدکیا هنوز موضعی رسمی در مورد این موضوع نداشته اند و فعلا باید در انتظار خاتمه لیگ برتر باشیم. نکته دیگر این است که قلعه نویی در برهه ای قصد داشت نویدکیا را به کادرفنی سپاهان اضافه کند ولی این اتفاق عملی نشد.

سپاهان چند سال پیش هم عبدالله ویسی که استقلال خوزستان را قهرمان نموده بود به اصفهان آورد که آن انتخاب جواب نداد. بدون شک انتخاب نویدکیا به جای قلعه نویی هم یک ریسک عظیم است، نویدکیا که بدون شک محبوب ترین بازیکن در تاریخ باشگاه سپاهان است هنوز مربیگری در هیچ تیمی را تجربه ننموده و حضور روی نیمکت سپاهان به عنوان سرمربی، چالش های جدیدی را در شروع راه مربیگری برای محرم رقم خواهد زد.

گفته می گردد انتخاب یک مربی سرشناس خارجی هم یکی دیگر از گزینه های مورد نظر باشگاه سپاهان است. باید منتظر ماند و دید که آیا سپاهان در نهایت نویدکیا را به عنوان سرمربی انتخاب خواهد نمود یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد و یک مربی خارجی به اصفهان می آید.

هیئت مدیره سپاهان امروز تشکیل جلسه می دهد تا در این باره آنالیز های لازم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سپاهان در راستا انتخاب سرمربی جدید، نویدکیا یا یک مربی خارجی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان در راستا انتخاب سرمربی جدید، نویدکیا یا یک مربی خارجی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید