جزئیات پذیرش بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیمسال اول 1400-1399 دانشگاه آزاد از سوی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام شد.

جزئیات پذیرش بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دخترانه ها، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شروع زمان ثبت نام و انتخاب رشته مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از روز یکشنبه 5 مرداد ماه 1399، گفت: ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله به منظور پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل درخصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در 20 رشته محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهر های ارائه شده در سامانه اقدام نمایند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد توضیح داد: نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله براساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت، لذا اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا 31 شهریور ماه 99 و یا دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر 31 شهریور ماه 99 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی برای کلیه داوطلبان الزامی است. بدین منظور ضروری است داوطلبان معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در فرم ثبت نام درج نمایند.

کاظمی گفت: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در فرم ثبت نام درج نمایند.

وی با توصیه به داوطلبان گفت: از آنجایی که پذیرش داوطلبان صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می ­پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی و انسانی و...) متفاوت است، لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می گردد متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می توانند در این خصوص جدول ضریب تاثیر معدل در دفترچه راهنما را مطالعه نمایند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش گفت: داوطلبان ضروری است معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج نمایند، چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آن ها لغو می گردد. مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب می باشد و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل تعیین گردد قبولی وی در دانشگاه ((کان لم یکن تلقی)) و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات پذیرش بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پذیرش بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید