جریمه میلیونی برای متخلفان اقلام بهداشتی در گیلان

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرنگاران/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان گفت: برخورد شدیدی با فروشندگان که در عرضه اقلام بهداشتی تخلف کرده اند؛ اجرا شده است.

جریمه میلیونی برای متخلفان اقلام بهداشتی در گیلان

فرهاد دلق پوش امروز در کمیته ویژه نظارت بر بازار گفت: به بازرسین سازمان تاکید کرده ام فروشندگان اقلام بهداشتی را به صورت محسوس و نامحسوس زیر ذره بین قرار دهند در همین ایام 837 میلیون ریال برای متخلفان اقلام بهداشتی جریمه زده شده و برخورد شدیدی در این خصوص اجرا شده است.

وی از کشف بیش از 208 هزار عدد ماسک احتکار شده خبر داد و اضافه کرد: در بازرسی های مستمر از بازار 5500 عدد دستکش و بالغ بر 720 لیتر الکل کشف شده است که بدون هیچ چشم پوشی، بلافاصله پرونده تخلف آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارجاع شده است.

دلق پوش یکی از امور روزانه بازرسان سازمان صمت را سرکشی به داروخانه های منتخب علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی جهت نظارت دانست و تاکید کرد: در زمان توزیع انواع ضدعفونی کننده ها و ماسک؛ بازرسین این سازمان و نماینده وزارت بهداشت حضور دارند.

وی با اذعان به برخی کمبودها در زمینه اقلام بهداشتی در گیلان، گفت: در چند روز گذشته تعداد 10هزار و 980 عدد اسپری ضد عفونی کننده و 120 هزار پد الکلی و 60 هزار ماسک در سطح استان به صورت رسمی با نظارت بازرس این سازمان و نماینده وزارت بهداشت در داروخانه ها توزیع شده است البته این آمار غیر از مواردی است که توسط نیروهای مردمی به صورت خودجوش تولید و توزیع می شود.

رییس سازمان صمت گیلان یکی دیگر از اقدامات نظارتی سازمان صمت گیلان را استقرار بازرس مقیم در واحدهای تولید کننده اقلامی بهداشتی دانست و شرح داد: هدف از گذاشتن بازرس مقیم در واحدها، کنترل و نظارت بیشتر بر زنجیره تولید و توزیع هدفمند آن با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت است که کانال توزیع آن نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده است.

وی ضمن اعلام تامین کالاهای اساسی و وجود مکفی ذخایر این اقلام در انبارها و سردخانه های استان، اظهار کرد: مردم گیلان به فروشگاه ها و بازار هجوم نبرند و ما به اندازه چندین برابر کفایت استان کالاهای پرمصرف و اساسی عیدانه ذخیره سازی انجام داده ایم و تمهیدات تنظیم بازار اتخاذ شده است و مردم به شایعات بی اساس دامن نزنند و مواظب سلامتی خود باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جریمه میلیونی برای متخلفان اقلام بهداشتی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه میلیونی برای متخلفان اقلام بهداشتی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید