جاذبه های گردشگری مراکش، کشور ناشناخته ها

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، مراکش یکی از کشورهای متفاوت آفریقایی است که دارای ویژگی های فرهنگی خاص خود است. به علت نزدیکی معماری این کشور به ایران در برخی فیلم های هالیوودی از مراکش به عنوان لوکیشن ایران استفاده شده است.

جاذبه های گردشگری مراکش، کشور ناشناخته ها

مراکش کجاست؟

کشور تاریخی مراکش که به نام مغرب نیز شناخته می گردد در شمال غربی آفریقا واقع شده و پایتخت آن رباط نام دارد. این کشور به واسطه تنگه جبل الطارق از اروپا جدا شده و همسایه اسپانیا، موریتانی، الجزایر و اقیانوس اطلس است و مردم محلی آن را سرزمین خدایان می نامند. جمعیت این کشور 30 میلیون نفر است که 50 % آن ها بی سواد هستند، بیشتر مردم مراکش مسلمان هستند و اعراب بزرگ ترین قوم این کشور را تشکیل می دهند. هنگامی که شما وارد این کشور شوید گویی قدم به جهانیی پر رمز و راز گذاشته اید که در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی است. گروه جهانگردی وبلاگ دخترانه ها قصد دارد تا چند مرکز مهم جهانگردی این کشور را به شما معرفی کند باما در ادامه همراه باشید.

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم با معماری متفاوت از مساجد معمول در سال 1993 واقع در شهر مدینه است. 25000 نفر به طور هم زمان می توانند در این مسجد و شبستان آن به دعا و نماز بپردازند. یکی از ویژگی های مسجد حسن دوم قرار دریافت آن در خط ساحلی دریا است و صدای برخورد امواج با سخره ها فضایی رؤیایی را رقتم زده است. معماری این مسجد نیز از سبک های اسلامی به نامMoorish architecture است که مسجد را بسیار معروف کرده است. مناره این مسجد نیز 200 متر ارتفاع دارد که بلندترین مناره جهان نام گرفته است.

مکان: کازابلانکا (دارالبیضا)

شهر آبی شفشاون Chefchaouen

اینجا یکی از شهرهای عجیب و جالب در شمال مراکش و ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته است که به یکی از مناطق جهانگردی جهانگرد های خارجی تبدیل شده است. ویژگی اصلی آن معماری و رنگ خانه های این منطقه است که در دامنه کوه قرار گرفته و خانه ها را آبی رنگ کرده اند. گفته می گردد این شهر در سال 1930 پناه گاه یهودیان بوده است. معماری شهر برگرفته از سبک های اسلامی و اسپانیایی و مردم این منطقه معتقد هستند که رنگ آبی نمادی از بهشت و قدرت خداوند است. این شهر امروزه 42 هزار نفر جمعیت دارد.

مکان: رباط

ولیلی

شهر باستانی ولیلی فضای متفاوتی از تاریخ مراکش را به شما ارائه می دهد، معماری آن نشان می دهد که اینجا مطلق به 3000 سال گذشته است و سبک معماری رومی ساختمان ها به خوبی در آن دیده می شوند. ولیلی در گذشته شهری حاصل خیز بوده که احتمالا کشاورزی و باغ داری در آن رونق فراوانی داشته است. این شهر در سال 1997 جز میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

Cathedral du Sacre Coeur

این کلیسا واقع در شهر کازابلانکای مراکش است که قلب مسیحیت این کشور شناخته می گردد، در قدیم این کلیسا را به عنوان کلیسای جامع شناخته می شده اما به دلیل تغییر بافت جمعیتی دیگر مسیحیان در این کشور وجود ندارند از همین رو کلیسا نیز بیشتر به مکانی فرهنگی تبدیل شده است. سبک معماری آن نئو گوتیک است و از طرح های اسلامی و بومی نیز استفاده شده است. تاریخ این کلیسای سفید رنگ به سال 1930 باز می گردد و مساحتی حدود 800 مترمربع را در برمی گیرد.

میدان محمد پنجم

میدان محمد پنجم در نزدیکی Arab League Park, در مرکز شهر اقتصادی کازابلانکا است. این میدان که قصر محمد پنجم در آن واقع شده است یکی از محل های تجمع جهانگردان بشمار می آید، همچنین ساختمان های مهم فراوانی مانند سفارت فرانسه، ساختمان پست و دادگستری نیز در این محوطه زیبا واقع شده است .

Azemmour

Azemmour یکی از شهرهای تاریخی مراکش است که در فاصله 75 کیلومتری جنوب غربی کازابلانکا در ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و تاریخ آن مربوط به قرن 16 میلادی است. از سال 2007 به بعد هرساله در فصل بهار جشنواره فرهنگی در این بندر زیبا برگزار می گردد و بیساری از جهانگردان در آن شرکت می کنند. در این شهر بناهای یادبود مختلفی مربوط به مسلمانان و یهودیان وجود دارد همچنین یک فانوس قدیمی به نام بوبکر در 8 کیلومتری شمال شهر واقع شده است.

سفر به کشوری ناشناخته همواره برای دوستداران طبیعت و تاریخ مانند کتابی است پر رمز و راز که بایستی خوانده گردد. کشور مراکش نیز به دلیل واقع شدن در آفریقا، همجواری با اقیانوس، نزدیکی به اروپا و ... بسیار زیبا و در عین حال بسیار مرموز است. جهانگردانی که به این کشور آفریقایی عزیمت کرده اند می توانند در انتهای همین صفحه تجربیات خود را از سفر به مراکش برای دیگران بازگو کنند.

گروه جهانگردی وبلاگ دخترانه ها

منبع: setare.com

به "جاذبه های گردشگری مراکش، کشور ناشناخته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مراکش، کشور ناشناخته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید