ارسال یاری بشر محبت آمیز کره جنوبی به آمریکا

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، همزمان با کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی در آمریکا، کره جنوبی اعلام نمود با توجه به شرایط اضطراری آمریکا دو میلیون ماسک به صورت یاری های بشر محبت آمیز به واشنگتن اهدا نموده است.

ارسال یاری بشر محبت آمیز کره جنوبی به آمریکا

یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد ارسال این تعداد ماسک به دنبال گفت و گوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و مون جائه این همتای کره ای وی در خصوص همکاری های مشترک دو کشور در مبارزه با کرونا در ماه گذشته میلادی اجرا شده است.

وزارتخارجه کره جنوبی گفت این تعداد ماسک با یک پرواز باری ایالات متحده راهی این کشور شده و قرار است ماسک ها میان کلینیک ها و مراکز درمانی آمریکا توزیع شوند.

تا کنون بیش از یک میلیون و 360 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از 80 هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته اند. ایالت های مختلف در این کشور در حالی به سمت بازگشایی پس از اعمال قرنطینه برای کنترل شیوع کووید19 می فرایند که کارشناسان درباره فرایند صعودی مجدد در شیوع این ویروس هشدار می دهند.

هری هریس سفیر آمریکا در کره جنوبی در توئیتی به دلیل ارسال دو میلیون ماسک از کره جنوبی و کاخ آبی قدردانی کرد و نوشت: اتحاد و دوستی ما امروز همانند 70 سال پیش بسیار مهم است.

این نخستین باری نیست که کره جنوبی یاری های بشردوستانه به ایالات متحده ارسال نموده است سئول در سال 2005 نیز که توفان کاترینا به این کشور خسارت زیادی وارد کرد 5 میلیون دلار یاری بشردوستانه به واشنگتن ارسال کرد کره جنوبی همچنین پس از توفان های هاروی و ایرما در سال 2017 در آمریکا، 2 میلیون دلار کالا به این کشور اهدا کرد.

آمریکا پیش از این نیز و در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز از کره جنوبی خواسته بود که تجربیات خود در مهار کرونا را در اختیار واشنگتن قرار دهد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ارسال یاری بشر محبت آمیز کره جنوبی به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال یاری بشر محبت آمیز کره جنوبی به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید